Praktisk

 Landsstævne 2025 for Folkedansere og Spillemænd

Indkvartering

 Midtpunktet Thyholm i Hvidbjerg danner nogle skønne rammer omkring vores stævnet, og vi er så heldige at vi kan anvende nogle de omkringliggende græsarealer som midlertidig camping og hallen hænger sammen med Thyholm Skole hvor der vil være skolelogi.

Der er samtidig gode indkøbsmuligheder i en dejlig stor Spar Købmand 800 m fra stævnepladsen.

Stævnecamping

Her vil der både være plads til campingvogne – teltvogne – telte og autocamper. Der vil være bade- og toiletfaciliteter i hallen og ekstra toiletter ved de midlertidige pladser, der ligger længst fra hallen.

Familie- og ungecamping

Familie- og ungecamping bliver indrettet så tæt på hallen som muligt, men med god afstand til hinanden, så man forstyrrer hinanden mindst muligt i morgen og aftentimerne. På familiecampingen bliver der rigeligt med plads til at børn, forældre og bedsteforældre har mulighed for at bo sammen på familiecampingen, og på ungecampingen kan de unge samles til nogle hyggelige timer sammen.

Bade- og toiletmuligheder er ligeledes i hallen.

Flere detaljer kommer løbende.

Skolelogi

Skolelogi bliver på Thyholm Skole, der hænger sammen med Midtpunktet Thyholm. Skolen byder på gode indkvarteringsforhold i klasselokalerne. 

Flere detaljer kommer løbende.

Overnatning mandag til tirsdag

Der åbnes for indkvartering på stævnecamping og skolelogi mandag kl. 14.00, så man kan nå at få sig installeret inden det går løs med velkomstlegestuen mandag aften.

NB: Det er udelukkende hjælpere, der – efter forudgående aftale med de ansvarlige for camping- og skolelogi – kan få speciel tilladelse til indkvartering mandag inden kl. 14.00.

Handicap-campingenhed eller parkeringsplads

Handicap-campingenhed og/eller -parkeringsplads tildeles udelukkende personer, der er i besiddelse af et gyldigt handicap-P-kort. Kopi af kortet skal indsendes til Søren på sok@pc.dk.

Strøm på stævnecamping

Generelt er alle campingenheder uden strøm. Hvis man af helbredsmæssige årsager har behov for strøm på campingenheden, skal dette oplyses ved tilmeldingen – i feltet Bemærkninger.

Alternativ indkvartering

Generelt er alle campingenheder uden strøm. Hvis man af helbredsmæssige årsager har behov for strøm på campingenheden, skal dette oplyses ved tilmeldingen – i feltet Bemærkninger.

Hvis man ønsker anden form for indkvartering, anbefaler vi at tage et kig på siden her: https://lydensby.dk/turist/overnatning/ 

Forplejning

Bestil din aftensmad på forhånd
– Uden mad og drikke, duer helten ikke!

Bestil og betal på tilmeldingsblanketten og så er du sikker på at kunne sætte tænderne i en veltillavet ret hver aften.
Tidspunktet for afhentning af mad kommer senere.

Menu
Mandag: Frikadeller med kartoffelsalat og tærte med salat.
Tirsdag: Svinemørbrad i flødesovs med ris og salat.
Onsdag: ½ grillkylling med kartofler og sovs.
Torsdag: Tarteletter ad libitum med forskelligt fyld.
Fredag: Fællesspisning – denne aften vil vi finde et område, hvor vi kan spise sammen, medbring selv bord/stole etc. Grill-buffet med svinekøller, steak og frankfurter, Flødestuvede kartofler, små kartofler med krydderi, sovs, 2 salater.

Pris mandags-, tirsdags-, onsdags- og torsdagsmenu: Kr. 100

Pris fredagsmenu (grillbuffet): Kr. 165

 Aftensmad skal bestilles ved tilmelding – der vil ikke være mulighed for bestilling under selve stævnet.

Morgenmad

Morgenmadsholdet fra Landsstævnet i Sønderborg står også i år parat til at sørge for, at alle, der ønsker det, får en god start på dagen med kaffe/te, brød, ost, pålæg mm.

Der kan bestilles morgenmad tirsdag til lørdag. Den serveres som buffet mellem kl. 7.00 og 9.00, på Thyholm skole, hvor der er skolelogi (er en del af Midtpunktet). 

Pris pr. dag kr. 45 – kun mod forudbestilling ved tilmeldingen til stævnet.

Øvrige muligheder

Caféen i Midtpunktet holder åbent under stævnet (tider kommer).

Der vil også være mulighed for at købe morgenmad på stævnet (mere info kommer).

Der er gode indkøbsmuligheder i en dejlig stor Spar Købmand 800 m fra stævnepladsen. 

Flere detaljer kommer løbende.

Faner

 

Det er vores håb at rigtigt mange foreninger tager fanen med til stævnet. Det er bare så festligt. Fanerne skal anvendes i forbindelse med stævnevelkomsten tirsdag eftermiddag, ved dansen i Struer torsdag eftermiddag og naturligvis ved stævneafslutningen.

Der skal være fanevagt ved alle tre arrangementer. Nærmere oplysninger om sted og tidspunkt for faneinstruktion følger.

Faneinstruktør; Poul Erik Rasmussen.

 

Stævneinfo-kontor

 

På stævneinfo-kontoret i Midtpunktet kan du

afhente dit stævnemateriale (bestilte armbånd, billetter, trykt stævneprogram, evt. bestilte T-shirts og stævneemblem osv.)
købe endags- og legestuearmbånd samt evt. overskydende billetter til diverse arrangementer
få hjælp, hvis du har spørgsmål til alt omkring stævnet

og meget andet

 

Åbningstider:

Mandag kl. 14.00-21.00

Tirsdag kl. 8.00-14.00 og 17.00-22.00

onsdag kl. 8.00-14.00 og 17.00-22.00

Torsdag kl. 8.00-12.00 og 17.00-22.00

Fredag kl. 8.00-14.00 og 18.00-21.00

Lørdag kl. 8.00-12.00 

Øvrigt

Adgangskontrol
Der vil være adgangskontrol til alle de arrangementer som kræver stævnearmbånd eller billet.

Stævneradioavis

Hver aften vil der på steder, hvor der foregår aktiviteter, blive oplæst en ”stævneradioavis” med evt. programændringer, sidste nyt osv. Efterfølgende vil teksten blive opslået på stævneinfo-kontoret.

Dragter
Vi ved godt at vores folkedragter ’kryber’ mens de hænger hjemme i skabet. Det er alligevel vores håb og ønske at mange vil komme i dragt, og dermed være med til at festliggøre stævnets åbning og afslutning, samt på Struerdagen. 

Flere detaljer kommer løbende.

Andre sider

Forside

Om stævnet, stævneudvalg mm.

Dans

Dansearrangementer, workshops mm.

Musik

Musikarrangementer, workshops mm.

Program

Se hele programmet

Priser og tilmelding

Tilmeldingen er åben!
Stævne-tshirt/ emblem

B&U

B&U arrangementer, workshops mm.

Udflugter

Arrangerede og
kør-selv udflugter

Praktisk

Indkvartering, forplejning, faner, stævneinfo-kontor øvrigt

Hjælpere

Vil du være hjælper?

Diverse aktiviteter

Dansk Folkedragtforum, syng sammen, øvrigt

Dans Danmark er den samlende organisation for al dans i Danmark. Vi arbejder for at udvikle dans som idræt og styrker klubbernes arbejde. 

© 2021 Dans Danmark.

KONTAKT

Idrættens Hus 

Brøndby Stadion 20, 

2600 Brøndby 

 

Forbundskontor: 

Enrumvej 6A 

5270 Odense N

TELEFON: 66 18 58 60

info@dans-danmark.dk

CVR: 42725684